Vervoerder Arriva exploiteert een half jaar de Vechtdallijn. Storingen en vertragingen zijn er nog steeds, maar daar kan Arriva weinig aan doen. "Van NS naar Arriva is een positieve omslag geweest."
Wie in de spits met de trein reist, valt het contrast in drukte meteen op. "De kwartiersdienst in de spits is een succes, maar de spreiding kan beter", vindt Gerrit Heutink, secretaris van reizigersorganisatie Rover West-Overijssel en inwoner van Dalfsen. "In de spits sta je nog regelmatig als haringen in een ton in de trein, maar dat is een kwestie van tijd. Je merkt dat de spreiding wel steeds beter wordt. Het is ook logisch dat de reguliere treinen druk blijven, want die sluiten in Zwolle aan op de andere treinen en komen overeen met de aanvangstijden van de scholen."
Anne Hettinga, directeur van vervoerder Arriva herkent Heutinks opmerking. "Samen met de provincie Overijssel wordt nagedacht hoe wij de spreiding kunnen beïnvloeden. Maar het is aan de reiziger om te kiezen welke trein hij kiest."
Het is op dit moment een van de weinige minpunten op de Vechtdallijn tussen Zwolle en Emmen. Sinds 9 december 2012 heeft Arriva de exploitatie van de regionale lijn overgenomen van NS. "Wij kijken tevreden terug op het eerste half jaar", aldus Hettinga. "Het reizigersaantal is explosief gestegen, de punctualiteit is goed en de uitval van treinen ligt ver onder het landelijk gemiddelde." Als fervent treinreiziger is Heutink tevreden over het traject Zwolle-Emmen. Terwijl hij met de trein reist, weet hij dat zijn medepassagiers net zo over de nieuwe vervoerder Arriva denken. "Je hoort veel lof als je op het station staat", weet Heutink. "De treinen zijn fraai ingericht en worden goed schoongemaakt. Ook maken de treinstellen veel minder lawaai en is de instap niet zo hoog. De verandering van NS naar Arriva is een positieve omslag geweest."
Anne Hettinga, directeur van vervoerder Arriva herkent Heutinks opmerking. "Samen met de provincie Overijssel wordt nagedacht hoe wij de spreiding kunnen beïnvloeden. Maar het is aan de reiziger om te kiezen welke trein hij kiest."
Het is op dit moment een van de weinige minpunten op de Vechtdallijn tussen Zwolle en Emmen. Sinds 9 december 2012 heeft Arriva de exploitatie van de regionale lijn overgenomen van NS. "Wij kijken tevreden terug op het eerste half jaar", aldus Hettinga. "Het reizigersaantal is explosief gestegen, de punctualiteit is goed en de uitval van treinen ligt ver onder het landelijk gemiddelde." Als fervent treinreiziger is Heutink tevreden over het traject Zwolle-Emmen. Terwijl hij met de trein reist, weet hij dat zijn medepassagiers net zo over de nieuwe vervoerder Arriva denken. "Je hoort veel lof als je op het station staat", weet Heutink. "De treinen zijn fraai ingericht en worden goed schoongemaakt. Ook maken de treinstellen veel minder lawaai en is de instap niet zo hoog. De verandering van NS naar Arriva is een positieve omslag geweest."
Geen opmerkingen:
Een reactie posten